Attack

Attack

800 kcal verbrand
60

minuten

Level: Elk moment instapbaar
Maximum aantal deelnemers
30
Trainers:

Kom van je stoel, spring in je sportkleren en doe mee met bodyattack. In de lessen van deze work-out gaat het vooral om uithoudingsvermogen en het verbranden van calorieën.
Bodyattack bestaat al langer, maar de laatste jaren is de sport een stuk bekender en populairder geworden. Veel zaken komen bij bodyattack aan de orde. Denk daarbij onder andere aan houding, coördinatie, conditie, uithoudingsvermogen en spierkracht.

Hoe ziet een les eruit?

De bewegingen zijn vrij simpel. Elk programma duurt een paar maanden. In hoog tempo worden de oefeningen, passen en stappen in nummers uitgevoerd.

Op zich zijn de oefeningen niet moeilijk. Bodyattack maakt geen gebruik van ingewikkelde stappen of voet- en handcoördinatie. Het enige wat je nodig hebt, zijn goede schoenen en uithoudingsvermogen. Elke les is opgebouwd uit ongeveer tien nummers met een vaste opbouw. Zo worden bijvoorbeeld in het laatste nummer altijd de buikspieren getraind.

Het verschil met aerobics

Bij aerobics houd je contact met de vloer, maar bij een les bodyattack is dit niet zo. Wat bij aerobics een stap opzij is, is bij deze work-out een sprongetje opzij.

Ook het tempo is anders. Bij aerobics kan iedereen het tempo meestal wel volgen. Het tempo bij aerobics is niet te snel, maar wel ritmisch genoeg om flink op te steppen en te zweten. Bij een les bodyattack ligt het tempo van de oefeningen hoger. De oefeningen zijn ook intensiever.

Supersprong

Omdat de lessen niet moeilijk zijn, kan iedereen die een beetje conditie heeft meedoen. Daarnaast zul je al snel resultaat zien, zowel aan je figuur als aan je conditie. Wat leuk is aan bodyattack: alle bewegingen hebben een eigen naam. Zo staat ‘supergirl’ bijvoorbeeld voor een sprong waarbij je met je benen een soort hoek maakt en je rechterarm gestrekt in de lucht houdt